تعطیلی 228 واحد متخلف در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش وبلاگ نت قشم، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از 20 آبان ماه جاری تا 26 این ماه 8709 مورد بازدید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد که 19 شهرستان را تحت پوشش دارد، انجام گرفته که از این تعداد 352 مورد به مراجع قضایی معرفی و 228 مورد آن تعطیل شده است.

تعطیلی 228 واحد متخلف در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد

علی اصغر حسنی در گفت وگو با وبلاگ نت قشم در خصوص بازدیدهای انجام گرفته در خصوص محدودیت فعالیت مشاغل غیرضروری و میزان تخلفات در طول این دوره اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا مسئولیت این بازدیدها بر عهده وزارت کشور، سازمان صمت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی بوده و ما هم در کنار این ارگان ها برای نظارت و برنامه ریزی لازم و رسیدن به نتیجه مطلوب همکاری می نماییم. به طور کلی آمار و ارقام نشان می دهد مردم همکاری های لازم را در این خصوص به خوبی انجام می دهند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص چگونگی نظارت های انجام شده در سطح شهر و تخلفات انجام شده مطرح کرد: یکسری از بازدیدها در قالب بازدید های تیم مشترک انجام می گیرد. در این بازدیدها همکاران ما تذکرات لازم را داده و اماکن مربوطه در صورت عدم رعایت اماکن متخلف پلمب می شود. با این حال به طور کلی در رعایت محدودیت ها واحدهای صنفی خودشان پیشرو بوده اند.

وی در خصوص برنامه های مربوط به محدودیت های اعلام شده در کل کشور از اول آذر ماه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا توضیح داد: براساس برنامه ریزی انجام گرفته فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند تا در بازه زمانی دو هفته ای، اجتماعات و تماس ها به حداقل برسد و از گسترش بیماری کرونا پیشگیری شود. از طرفی نیز احتیاج به تجدید قوای نیروهای کادر درمان احساس می شود. با این کار بسیاری از مسائل مرتفع می شود. در واقع این یک برنامه ریزی همه جانبه برای جلوگیری از تکرار تجربه های گذشته است. در گذشته متاسفانه با اعمال محدودیت ها، مردم از این فرصت استفاده نموده و سفر می کردند اما در این محدودیت تمام ارگان ها پای کار آمده اند تا از این طریق مردم کمترین آسیب را دیده و این عمل بیشترین اثر بخشی را داشته باشد.

حراجی ها آنلاین برگزار شود

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برخی از تجمعات و انجام حراجی ها در مغازه ها در سطح شهر گفت: مساله ما حراجی نیست بلکه باید کوشش شود تا اشتباهات گذشته کم شده و تجمعات کاهش یابد. اگر فروشگاهی به دنبال حراج است، این کار را به صورت آنلاین انجام دهد. امروز باید از تکنولوژی استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از ارگان ها برای کاهش ازدحام و حفظ سلامتی مردم برنامه ریزی هایی انجام داده تا خدمات رسانی ها را به صورت مجازی انجام دهند. اگر سلامتی گروهی به خطر افتد، بار بیماری بر دوش وزارت بهداشت و به تبع آن بر دوش جامعه خواهد بود.

وی اضافه نمود: برخورد با این نوع تخلفات در قانون مصوبات ستاد کرونا تعیین شده است. اگر تخلف مربوط به مجموعه و در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، در درجه اول تذکر داده شده و گاهی اوقات جریمه و معرفی به مراجع قضایی و در نهایت پلمب واحدها انجام می شود اما گاهی عملی که انجام می شود، مانند برگزاری مجالس عروسی یا تجمعات بدون برنامه ارگان ها، باعث می شود عده زیادی درگیر شده و در معرض خطر قرار بگیرند. این مساله جرم سنگین تری محسوب می شود.

حسنی ادامه داد: برگزاری مجالس عروسی باعث ایجاد بسیاری از مسائل شده است. نباید تجربه های تلخ گذشته تکرار شود. رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزار نکردن تجمعات باید به عنوان یک حساسیت و وظیفه در افراد ایجاد شود. هر قدر که مردم این کارها را انجام دهند، بار منفی آن به جامعه بازمی شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موضوع سلامت زمانی پیروز هستیم که تمام افراد جامعه به آن مساله اعتقاد داشته و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند؛ برای مثال در حال حاضر برخی از خانواده ها ترجیح می دهند مراسم عزاداری را برای جلوگیری از تجمعات و به خطر افتادن سلامت بقیه افراد به صورت مجازی برگزار نمایند بنابرابن بخشی از پیروزیت ها در حوزه سلامت مربوط به آگاهی جامعه است. از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز حدود 2700 اماکن مختلف از جمله بانک ها، نانوایی ها، اغذیه ها و... بر اساس بازرسی های انجام شده پلمب شده است.

38 هزار و 591 تماس با 190 در کل کشور

وی با اشاره به تعداد شکایات رسیده به سامانه شکایت مردمی 190 در کشور مطرح کرد: شکایت های انجام شده به وسیله این سامانه در کل کشور 38 هزار و 591 مورد بوده که از این تعداد 10 هزار و 474 مورد مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است که همکاران ما بعد از بازدید، به این تخلفات رسیدگی نموده اند.

حسنی ادامه داد: همچنین از 16 هزار و 927 بازدید مشترک که از 19 تیر ماه انجام گرفته، 915 مورد مربوط به بازدید مشترک از ادارات بوده که از این تعداد 212 تذکر کتبی به ادارات داده شده است. همچنین در بازدید مشترک با اتحادیه اصناف از تعداد 10 هزار و 400 بازدید مشترک، 528 مورد پلمب انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعطیلی 228 واحد متخلف در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 228 واحد متخلف در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید