ترامپ گزارش بحران تغییرات آب و هوایی را پنهان نموده است

به گزارش وبلاگ نت قشم، فعالان و گروه های حامی محیط زیست، ترامپ را متهم نموده اند که یک گزارش درباره تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه را پنهان نموده است تا نتایج مصیبت بار تغییرات آب و هوا بر دیگران پوشیده بماند.

ترامپ گزارش بحران تغییرات آب و هوایی را پنهان نموده است

به گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک، فعالان و گروه های حامی محیط زیست، ترامپ را متهم نموده اند که یک گزارش درباره تغییرات آب و هوایی در جمعه سیاه را پنهان نموده است تا نتایج مصیبت بار تغییرات آب و هوا بر دیگران پوشیده بماند.

یکی از مهمترین منتقدان سیاست های محیط زیستی و آب و هوایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا؛ ال گور فعال محیط زیست و معاون اسبق رئیس جمهور آمریکا (معاون اول بیل کلینتون در سال های 1993 الی 2001) است.

ال گور در سال 2006 میلادی با ساخت یک فیلم مستند به اسم حقیقتی ناخوشایند (An Inconvenient Truth) درباره تاثیرات تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

ال گور گفت: به شکلی باور نکردنی شعله های مرگبار آتش در غرب (آمریکا) زبانه می کشد و طوفان سواحل ما را ویران می نماید و در این شرایط دولت ترامپ می کوشد تا جمعه بعد از شکرگزاری را انتخاب نموده تا ارزیابی مهم بحران آب و هوایی ایالات متحده را پنهان کند.

ال گور با انتشار بیانیه ای روز جمعه 2 آذر گفت: رئیس جمهور ممکن است سعی کند حقیقت را پنهان کند، اما دانشمندان و کارشناسان خودش این موضوع را به اندازه کافی برایش روشن و واضح ساخته اند.

گزارش دولت فدرال (درباره بحران تغییرات آب و هوایی) روز جمعه بدون هیاهو منتشر شد، زمانی که مردم آمریکا در جمعه سیاه به فروشگاه ها هجوم برده بودند. این گزارش توسط 300 دانشمند دولتی و مستقل تهیه شده است. این گزارش هشدار داده است که تغییرات آب و هوایی بر سلامتی انسان ها، امنیت و میلیارد ها دلار هزینه کشور تاثیر منفی دارد.

انتشار گزارش ها در روز های تعطیل یکی از ترفند هایی است که دولت ها برای کاهش تاثیر آن ها استفاده می نمایند.

نخستین بخش این گزارش در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شد و نتیجه اش این بود که به احتمال زیاد انسان ها باعث تغییرات آب و هوایی شده اند.

این گزارش بر خلاف سیاست های دولت ترامپ در خصوص تغییرات آب و هوایی است، سیاست دولت ترامپ حامی استفاده از سوخت های فسیلی است.

ال گور تنها منتقد دولت ترامپ برای پنهان کردن این گزارش نبود. برنی سندرز سناتور آمریکایی نیز گفت، دولت ترامپ به دنبال پنهان کردن گزارش درباره نتایج مخرب تغییرات آب و هوایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترامپ گزارش بحران تغییرات آب و هوایی را پنهان نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ گزارش بحران تغییرات آب و هوایی را پنهان نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید