اپل یک قدم دیگر از چین دور شد!

به گزارش وبلاگ نت قشم، زومیت نوشت:اپل پس از انتقال بخشی از خط مونتاژ جدیدترین آیفون هایش به هند، اکنون در پی تأمین باتری های موردنیاز خود در این کشور است.

اپل یک قدم دیگر از چین دور شد!

اپل در کوشش برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین جهانی خود و انتقال خطوط فراوری به خارج از چین، می خواهد باتری جدیدترین آیفون های خود را در هند فراوری کند. به گفته افراد نزدیک به این شرکت، غول فناوری مستقر در کوپرتینو به تأمین نمایندگان قطعات خود اطلاع داده است تا باتری های سری آیفون 16 را از کارخانه های فعال در هند فراوری نمایند.

به گزارش فایننشال تایمز، سازندگان باتری مانند شرکت چینی Desay، تشویق شده اند تا کارخانه های جدیدی در هند راه اندازی نمایند. به علاوه، از تأمین نماینده تایوانی Simplo Technology نیز خواسته شده است تا فراوریات در کارخانه های هندی خود را برای سفارش های آینده افزایش دهد.

تنش های مرزی سال 2020 بین چین و هند، سرمایه گذاری شرکت های چینی در هند را با مشکل روبرو نموده است

به گفته یکی از افراد نزدیک به اپل، اگر تأمین باتری های مورداحتیاج سری آیفون 16 از هند بدون مشکل پیش برود، این شرکت میخواهد فراوری باتری مدل های بعدی پرطرفدارترین محصولش را به این کشور منتقل کند. لازم به ذکر است که سری آیفون 15 اپل علاوه بر چین، در کارخانه های هندی نیز مونتاژ می گردد؛ البته معین نیست برنامه های تازه اپل به افزایش قیمت گوشی آیفون منجر گردد یا نه.

در همین حین، یکی از وزرای دولت هند این هفته از ایجاد تأسیسات فراوری 73 هکتاری از طریق شرکت ژاپنی TDK در این کشور اطلاع داد. سپس، Desay و Simplo و دیگر همتایان سلول های باتری ساخت TDK را در ماژول هایی قرار می دهند و برای مونتاژنماینده هایی مانند فاکسکان ارسال می نمایند.

اپل سعی می نماید تا با کاهش وابستگی خود به چین و افزایش فراوریات در کشورهایی چون ویتنام و هند، تاحدممکن از ترکش های جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین در امان بماند. درمقابل، نخست وزیر هند نیز اخیراً در راستای طرح Make in India، برای شرکت هایی که به سرمایه گذاری در بخش فراوری تلفن همراه و باتری ها و دیگر لوازم الکترونیکی تمایل دارند، مشوق هایی در نظر گرفته است.

باوجوداین، تأمین نمایندگان همچنان با موانعی برای افزایش فراوری در هند روبه رو هستند. پس از تنش های مرزی سال 2020 با چین، هم اکنون سرمایه گذاری های خارجی کشورهای همسایه هند در این کشور، به مجوز مخصوص دولت احتیاج دارد. در سال اخیر، شرکت های چینی فقط درصورت مشارکت مستقیم با شرکت های هندی، اجازه فعالیت در این کشور را پیدا نموده اند.

در گذشته، پس از اینکه Luxshare، رقیب فاکسکان در چین، نتوانست رضایت مقام های هندی را جلب کند، تصمیم گرفت تا کارخانه خود در ویتنام را توسعه دهد. از خوش اقبالی Sunwoda، یکی دیگر از تأمین نمایندگان باتری گوشی اپل، کارخانه های این شرکت در هند پیش از محدودیت های اخیر شروع به کار نموده بودند. بااین حال، Desay ممکن است برای انتقال خطوط فراوری خود به این کشور به دردسر بیفتد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اپل یک قدم دیگر از چین دور شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یک قدم دیگر از چین دور شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید