ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد

به گزارش وبلاگ نت قشم، نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهر ادلب واقع در شمال غرب این کشور پیروز شدند پنج روستا و منطقه را در ادامه پاکسازی های اخیر از تروریست ها پس بگیرند.

ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ نت قشم، عملیات ارتش سوریه در جنوب شهر ادلب واقع در شمال غرب این کشور پس از وقفه ای چند روزه از سر گرفته شد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به تروریستها- گزارش داد که نیرو های سوری امروز دوشنبه پیروز شدند در جنوب ادلب دوباره پیشروی نمایند.

به گزارش دیدبان، نیرو های ارتش سوریه طی ساعات گذشته پیروز شدند مناطق و روستا های الرکایا، تل النار، کفرسجنة، الشیخ مصطفى و النقیر را آزاد نمایند.

بنا بر این گزارش، تعداد شهرها، شهرک ها و روستا هایی که ارتش سوریه از زمان ازسرگیری عملیات های خود در استان ادلب در چهارم بهمن ماه گذشته تا به امروز آزاد نموده، به 109 منطقه رسیده است.

ارتش سوریه و همپیمانانش از صبح یکشنبه (روز گذشته) پس از چند روز وقفه عملیات خود را در منطقه جبل الزاویه در جنوب استان ادلب از سر گرفتند. این توقف به دلیل فرصت دادن به مذاکرات سیاسی روسیه با ترکیه بود تا آنکارا به تعهداتش در توافق های سوچی و آستانه عمل کند، اما این مذاکرات به نتیجه نرسید.

نیرو های سوری روز گذشته توانستند روستا های شیخ دامس و حنتوتین در غرب شهر معرة النعمان و در مجاورت بزرگراه ام-5 آزاد نمایند.

عملیات در این محور به همراه بمباران هوایی جنگنده های روسی و سوری از صبح شروع شده بود، اما تروریست ها با سلاح هایی که در روز های گذشته از سوی ترکیه به دست آنان رسیده بود، به شدت مقاومت کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته است که مانع ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب گردد وگرنه ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواسته است به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند. این توافق از آنکارا می خواهد تروریست ها را از معارضان جدا نموده و آن ها را از منطقه امن معین شده در این توافق دور کند.

نظامیان ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند. مسئولان سوری بار ها این حضور را اشغالگرانه قلمداد و تأکید نموده اند که اشغالگران خارجی را از خاک خود اخراج خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سوریه پنج منطقه دیگر را در استان ادلب آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید